شکایت آمریکا از شرکت ادوبی به دلیل پروسه سخت لغو اشتراک

کمیسیون تجارت امریکا (FTC) از شرکت ادوبی به دلیل پروسه سخت لغو اشتراک نرم افزارهای این شرکت و همچنین هزینه بالای لغو این اشتراکها برای افزایش سود خود، شکایت کرده است.

کمیسیون تجارت امریکا ادوبی رو متهم کرده که کاربران رو به طور پیش فرض در پرسودترین اشتراک خود بدون ذکر واضح شرایط مهم این اشتراکها، هدایت میکند و باعث ضررهای چند صد دلاری مشتریان شده است.

به طور خاص ادوبی در هنگام فعال کردن اشتراکها، شرایط مهم آنها را در نوشته های ریز، تکست باکس های کوچک و لینکهای مختلف قرار میدهد که تا جای ممکن کاربران آنها متوجه نشوند.

یکی از مسئله سازترین این شرایط این است که وقتی کاربری اشتراک سالانه همراه با پرداخت ماهانه رو فعال کند، ولی بعد از 2 هفته این اشتراک رو لغو کند، ادوبی 50 درصد کل هزینه سالانه اشتراک رو به عنوان هزینه لغو اشتراک از کاربر میگیرد!

علاوه بر این ادوبی کاربران رو مجبور میکند که برای لغو اشتراکشان پروسه پیچیده ای رو طی کنند و مثلا در برخی موارد برای کنسل کردن نیاز به تماس یا چت کردن با پشتیبانی این شرکت است و در مراحل اخر لغو کردن با نمایش هزینه بالای لغو اشتراک، آنها را از لغو اشتراک میترساند که نقض قوانین فدرال امریکا برای محافظت از کاربران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *